Marloes is mediacoach en moeder van een zoon en dochter. Ze werkte jarenlang als communicatieadviseurvoordat ze in 2022 gecertificeerd mediacoach werd. Met haar bedrijf De Schermtijdcoach richt zij zich op het ondersteunen van ouders bij het vinden van een gezonde digitale balans in hun gezin.
Marloes: “Kinderen hebben de toekomst, maar als ze dagelijks urenlang via hun beeldschermen worden beïnvloed door mensen en bedrijven met commerciële, politieke of andere belangen, hoe ziet hun toekomst er dan uit? Daar maak ik me zorgen over.”
Haar missie is om ouders te helpen hun kinderen gebalanceerd en veilig met digitale media om te laten gaan, zodat kinderen opgroeien tot bewuste en kritische online mediagebruikers. "Dan zijn ze beter in staat hun eigen digitale balans te bewaken en worden ze weerbaar in de online wereld die voor hen open ligt."
Het (media) opvoedmotto van Marloes is:
"In a world of algorithms, hashtags and followers, know the true importance of human connection."
Met De Schermtijdcoach wil Marloes een steentje bijdragen aan een gezonde, democratische en vrije toekomst voor onze kinderen.
Marloes geeft ons advies over de combinatie kinderen en sociale media: